Intervju med en av våra patienter - Peer Widja

Efter att ha väntat i flera år på operation inom den svenska sjukvården valde Peer Widja att söka hjälp i Danmark.
Peer har behandlat sitt andra knä och vittnar om en utdragen process i Sverige där han vänta i flera år för att få sin operation.
 
I sin jakt på snabbare vård hittade Peer aCure Privathospital via sociala medier. Från inskrivning och röntgen till operation beskriver han processen som oerhört smidig. "De hade tid för mig och var fantastiskt trevliga. Det var inget fabrikstempo, utan ett genuint bemötande som gjorde hela skillnaden," säger Peer. Han lyfter fram hur personalen i Danmark verkligen tar sig tid att prata med patienterna och skapa trygghet.

Från att ha sett en annons på Facebook till att genomgå en lyckad knäoperation tog det bara sex veckor. För Peer, som tidigare haft erfarenhet av den svenska vården, blev kontrasten påtaglig. "Allt gick så snabbt och smidigt. Jag kände mig verkligen sedd och väl omhändertagen under hela processen," säger han.

Resultatet av operationen talar också sitt tydliga språk. "Det här knät känns så mycket bättre än det jag opererade tidigare i Sverige" berättar Peer. Även Peers svenska sjukgymnast, som varit med under rehabiliteringen, har uttryckt sin beundran över resultatet. "Min sjukgymnast var mycket imponerad. Hon kunde känna skillnaden mellan mina knän och tyckte att det här var mycket finare."

Ett annat plus var det träningsprogram som Peer fick av den danska sjukgymnasten. Programmet delades sedan med hans svenska sjukgymnast och har varit en stor hjälp i rehabiliteringen. "De visade verkligen att de bryr sig om patientens återhämtning," säger Peer.

Med både operation och eftervård i toppklass är Peer nu mer än nöjd med sitt beslut att söka vård i Danmark. "Det här är vård som gör skillnad, både för kroppen och för upplevelsen som helhet."
Peer har redan rekommenderat kliniken till flera av sina vänner och anser att personlig kontakt – som att ringa upp patienter – är ett effektivt sätt att nå fler. ”Många, särskilt äldre, uppskattar att prata med svensktalande personal som kan förklara processen och svara på frågor. Det skapar trygghet,” säger Peer.

Sammanfattningsvis beskriver Peer sin erfarenhet av den danska vården som ”något helt annat” – en vårdmiljö med tid, empati och professionalism. Han hoppas att fler får upp ögonen för möjligheten att söka vård i Danmark och har blivit en av klinikens starkaste ambassadörer.

KONTAKTA OSS

Vi vill göra det enkelt för dig att nå oss. Du kan kontakta oss på två sätt:

Ring oss
Vi har telefontider tisdagar och torsdagar kl. 16-18, men du är alltid välkommen att ringa när som helst och lämna ett meddelande på vår telefonsvarare – vi ringer alltid tillbaka.
Vårt telefonnummer är: 010-58 35 007

Fyll i vårt kontaktformulär
Vill du att vi kontaktar dig? Fyll i formuläret nedan med namn, telefonnummer och e-post, så återkommer vi till dig inom 2 arbetsdagar.

Skicka ett meddelande till oss.

    Hur du hittar till oss

    Vår mottagning i Sverige

    aCure privathospitals mottagning i Malmö Ellenbogen
    Snapperupsgatan 12, våning 6 c/o Venous Centre
    211 35 Malmö
    Epost: info@acureph.se
    Telefon: 010-58 35 007

    Vårt sjukhus i Danmark

    aCure privathospital A/S Jægersborgvej 64 - 66 DK-2800 Kongens Lyngby
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram